Reclamebureau Beeldenstorm gaat sámen voor Gilbertjaar

Reclamebureau Beeldenstorm gaat sámen voor Gilbertjaar

Samen werken aan een trotser Veenendaal. Daar tekende reclamebureau Beeldenstorm voor op vrijdag 14 september. Zij gaan de overeenkomst aan om partner te worden van het Gilbertjaar. Een verbinding die zij niet alleen sluiten, maar samen met het bestuur van het Gilbertjaar én leerlingen van het Rembrandt College. Een bijzondere samenwerking die geheel in het teken staat van drie kernwaarden: prikkelen, trots maken en verbinden.

Als er één ding is dat reclamebureau Beeldenstorm typeert, is dat ze niet alleen gevestigd zijn in Veenendaal, maar zich ook graag inzetten vóór Veenendaal. Het liefst op een eigenwijze en activerende manier. ‘We zijn niet alleen het oudste reclamebureau van Veenendaal’, aldus de directeuren André Merlijn en Pieter van Rijnbach, ‘maar ook het bureau met de meest frisse ideeën.’

Het was dan ook niet de vraag óf Beeldenstorm zich zou verbinden aan het Gilbertjaar, maar vooral hoe. En met wie. Gelukkig heeft Beeldenstorm daar genoeg ideeën over. Als eerste zien ze de samenwerking als een mooie zakelijke uitdaging: Hoe zetten we het Gilbertjaar zo goed mogelijk in de markt en activeren we zoveel mogelijk Veenendalers om een bijdrage te leveren? Daarnaast zien ze het ook als een creatieve kans. Als een manier om met hun eigen expertise een bijdrage te leveren aan de plaats waar ze werken en wonen.

‘Het Gilbertjaar biedt veel kansen om Veenendalers trots te laten zijn’, aldus Merlijn. ‘Als reclame- en activatiebureau zijn we hier al langere tijd mee bezig en het voelt goed iets toe te voegen aan je eigen omgeving. Denk aan een Springplankwinkel, pop-up stores, de street art muur bij het CLV of het eerste Gilbert bier. Allemaal vormen om samen iets moois te creëren.’

En dat ‘samen’, dat is precies waar het tijdens de ondertekening op 14 september om draaide. Net zoals Gilbert van Schoonbeke in zijn tijd samenwerkte, zo slaan Beeldenstorm en het bestuur van het Gilbertjaar de handen ineen om partner te worden tijdens en in de voorbereiding van dit bijzondere jubileumjaar. Met als éxtra partner de 4 en 5 VWO leerlingen van het Rembrandt College. ‘Want’, zo zegt Van Rijnbach, ‘als je Gilbert onder heel Veenendaal wil laten leven, en dus ook onder jongeren, dan zul je ze zélf moeten vragen wat zij aan dit jaar willen toevoegen.’

Een vraag die aan Merlijn en Van Rijnbach wel besteed is, want naast Reclamebureau Beeldenstorm runnen zij ook het ‘grote kleine broertje’ Bureau Coen; gespecialiseerd in jongerencommunicatie. De slogan van Coen? 'Bedenk het niet vóór jongeren, maar bedenk het mét jongeren!' Dus wordt samen met de leerlingen een project opgezet, waarbij ze stap voor stap leren hoe ze goed en gedegen onderzoek doen en hoe ze dit kunnen toepassen, gekoppeld aan het Gilbertjaar.

'Een win-win-win-situatie,' aldus Merlijn. Want pas als je samen die handschoen oppakt en als je samen iets doet wat je samen hebt bedacht, dan heb je de juiste ingrediënten om trots te creëren. ‘En trots, dat mogen we in Veenendaal best wel wat meer zijn. En anders zorgen we daar samen met Gilbert wel voor!’