• Moniek is terug!
  • 38515429-1085153644967655-7087861993171845120-n
  • 38442257-1085152948301058-8998890863845179392-n

Moniek is terug!

Zaterdag 28 juli reisde ik af naar het mooie plaatsje Port en Bessin Huppain in Frankrijk. De warmte in Nederland ontvlucht en ik kon echt even bijkomen. In de nacht was het 15 graden en overdag maximaal 25 graden. Het was een mooi vissersplaatsje met een rijke geschiedenis over de Tweede Wereldoorlog.

Het gebied
Normandië heeft een grote indruk achtergelaten, want wat is er nog veel te zien van de Tweede Wereldoorlog. Zondag zijn we gestart met een bezoek aan het museum en zijn we daarna langs een erebegraafplaats geweest. De rest van de week hebben we veel stadjes bezocht en zijn we ook nog langs de bunkers aan het strand geweest. De kust van Normandië heeft nog veel geschiedenis en Frankrijk zorgt er goed voor dat de geschiedenis blijft bestaan. Aan elk strand is er wel wat te zien en het voelde toch raar om te zwemmen in een zee waar verderop nog bunkers in het water liggen. Naast de wijze lessen over de Tweede Wereldoorlog heb ik ook genoten van de natuur. Prachtige stranden, verstopte bossen en een klimtocht langs een waterval. Het is een mooie omgeving waar je lekker actief bezig kan zijn. Zo hebben we regelmatig de auto aan de kant gezet om de omgeving te ontdekken. Zo kwamen we onverwacht bij een mooi gebergte wat grensde aan de zee.

Hardlopen
Naast dat we veel hebben gewandeld, heb ik op dinsdag ook nog even de hardloopschoenen aangedaan. Ik dacht ik doe even een rondje om de camping, maar daar was ik binnen vijf minuten al mee klaar. Ik dacht ik loop eens een stukje verder een bospaadje in. Ik had toch mijn telefoon bij me en wat kon er nou gebeuren. Het was een stijl bospad met rotsen, wat mijn lichaam even flink aan het werk zette. Halverwege kwam ik een mooi geasfalteerd wandelpad tegen en dat leek mij een ideaal pad. Na vijf minuten kwam ik een golfwagentje tegen en vertelde de jongeman (die blijkbaar al door had dat ik Hollandse was) dat ik op een golfbaan liep. En op het moment dat hij dat vertelde landde naast mijn voet een golfballetje. Het was dan ook geen goed idee om verder te lopen en keerde dus maar om. Eenmaal terug bij de caravan was ik voldaan en kon ik fris aan de dag beginnen.

De laatste dagen
De laatste dagen hebben we in de middag op het strand doorgebracht. Ik had mijn snorkelspullen meegenomen en ik zou de zee wel even schelpvrij gaan maken. Ik moest een flink stuk de zee in om fatsoenlijk te kunnen snorkelen. Na de lunch zakte het water in een razend tempo en kon de zee maar zo 500 meter verder lopen zijn. Het water was heerlijk en er zijn dan ook veel schelpen mee terug naar Nederland gegaan. De vakantie was zo voorbij en ik ben helemaal uitgerust teruggekomen. Het eten heb ik niet zo strikt in de gaten gehouden, maar dat was ook niet erg.

Terug in Nederland
Soms gebeurt er iets in je leven waardoor je flink wordt wakker geschud. De maandag nadat ik terug ben gekomen, hebben wij vreselijk nieuws gekregen. Een goede vriend van ons is door een eenzijdig ongeluk om het leven gekomen. Dat heeft mij doen beseffen dat je moet genieten van het leven en dat je goed moet zijn voor elkaar. Heb jij een doel? Kom dan in actie! Of wil je iets doen? Ga het dan ook doen! Heb de mensen om je heen lief en zorg goed voor jezelf.

Ik ben inmiddels weer aan het werk en de tijd blijft niet stil staan al voelt dat soms wel zo. Ondanks alles wordt het najaar een bijzondere tijd. Ik heb diverse dingen op de planning staan zowel op het gebied van werk, privé en sport. Er gaan nog drie prachtige magazines naar de drukker. Erik en ik gaan nog een weekendje naar Texel en er staan nog een aantal mooie wedstrijden op het programma. Aanstaande zaterdag starten we in Doorn aan een 5 km loop, 20 september reis ik af naar Disneyland voor een 5 km wedstrijd, 17 november staat de zevenheuvelennacht op het programma van 7 km en dan gaan we het hardloopjaar op 16 december afsluiten met de halve marathon in Spijkenisse.